Feb 3, 2010

.mari bertaaruf.


tak kenal maka tak cinta.
justeru...mari kita berkenalan dengan Unit jQAF SKTM

: : Tahun 2005 : :
Unit jQAF mula ditubuhkan dengan kehadiran 3 orang ustazah

 
Ustazah Maisarah [BA]

 
Ustazah Nor Azizi [PI]

 
Ustazah Kartini [PI]

Mereka telah menjadi tulang belakang penubuhan Unit jQAF dengan bantuan dan kerjasama semua Guru Pendidikan Islam sekolah dan pihak pentadbir.


: : Tahun 2006 : :
Pada tahun kedua pelaksanaa program jQAF, pihak JPN telah menghantar 2 orang lagi ustazah. Kedua mereka merupakan ustazah Pendidikan Islam.

 
Ustazah Nor Suriati [PI]

 
Ustazah Siti Hajar [PI]

Kehadiran mereka ke SKTM, khususnya dalam Unit jQAF telah membantu memantapkan lagi pengurusan dan pelaksaan Unit jQAF SKTM


: : Tahun 2007 : :
Pada tahun ketiga, seorang lagi ustazah telah menyertai Unit jQAF. Beliau merupakan guru Bahasa Arab

 
Ustazah Nor Hafizi

Pada akhir tahun 2007, Ustazah Siti Hajar telah memohon pertukaran guru 'suka sama suka' dengan seorang ustazah jQAF yang sedang berkhidmat di Sabah. Pertukaran ini, bagaimana pun, tidak melemahkan Unit jQAF. Sebaliknya, kehadiran ustazah baru tetap bererti buat kami. Pemergian Ustazah Siti Hajar tetap kami rasai.


: : Tahun 2008 : :
Ustazah Norlida Hanim merupakan ustazah yang bertukar 'suka sama suka' dengan Ustazah Siti Hajar. Beliau merupakan ustazah Pendidikan Islam.

Ustazah Norlida Hanim

: : Tahun 2009 : :
Akhirnya, setelah 3 tahun pelaksanaan jQAF di SKTM, hanya pada tahun 2009 sahaja unit ini menerima mendapat seorang Ustaz. Beliau yang dimaksudkan ialah Ustaz Syafik Azizi. Pada masa yang sama, unit ini juga menerima seorang lagi ustazah dan menjadikan jumlah guru jQAF di SKTM ialah seramai 8 orang. 

Ustaz Syafik Azizi [BA]

Ustazah Wan Nur Syahidah [PI]


semoga unit ini akan terus mantap dan berjaya dalam merealisasikan modul, harapan dan objektif pelaksanaan jQAF. InsyaAllah

No comments:

Post a Comment